Thursday, March 18, 2010

Assalamualaikum wrt wbt!

Hari ni Saya hadir ke Forum Konsultatif Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial anjuran LPPKN.

Mula2 berbelah bagi juga sebab malam sebelum mak ada cakap nak bawak anak2 dan anak2 saudara pergi swimming. Punya la berbelah bagi sebab dua2 penting. Tapi akhirnya saya buat keputusan untuk hadir ke Forum tu.

Untung hadir ke forum tu sebab banyak ilmu dan pengetahuan baru tentang Pendidikan Reproduktif dan masalah serta senario yang melanda remaja sekarang. Boleh juga guna ilmu yang dapat masa forum tadi untuk membesarkan anak2 dan anak2 saudara. Yang penting Dasar Pendidikan Kesihatan Reproduktif telah diluluskan pada November 2009. Apa yg dibentangkan oleh Dr Norliza dan RHAM tadi memang membuka minda. Dr Bala dalam forum petang beritahu mesyuarat teknikal pada 2006 dah ambil kira semua aspek. Dato Dr Zaleha Kamaruddin pula bagi idea yg bernas macamana nk sampaikan mesej kepada lelaki.

Saya cadang nk buat untuk SK CBN2 sebab saya YDP PIBG. Bila sembang dengan anak2 pasal Forum tu dalam perjalanan hantar dia org ke tiusyen, dia orang sokong program ini dan siap bagi pendapat . Ni yang lagi semangat nak buat ni.

Lepas forum td, sempat jumpa Pengerusi Gerakwanis Sgor dan bincang prog, sy ajak dia buat program I'm In Control untuk Beliawanis. Semoga dapat bantuan dari LPPKN. Ini je yan boleh kami bantu remaja di luar.

No comments: