Thursday, September 25, 2008

Ramah Mesra Sentuhan Ramadhan


Salam semua,

Alhamdulillah baru-baru ini Biro Briged Putri MAPIN dengan kerjasama Yayasan Pendidikan Cheras (YPC) telah menganjurkan program Ramah Mesra Sentuhan Ramadhan, majlis jamuan berbuka puasa bersama kira-kira 150 anak-anak yatim dari Asrama Baitul Ummah dan Asrama Penyayang Nur Iman, Parlimen Wangsa Maju.

Program ini juga telah mendapat sokongan DBKL dan Yayasan Taqwa Wilayah Persekutuan Berhad.

Selain berbuka puasa, majlis itu juga diserikan dengan persembahan nasyid dan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran dari kedua-dua buah asrama ini. Anak-anak itu juga mendapat peluang untuk bertemu Mejar Dr. Faiz Khaleed, Angkasawan Negara yang telah sudi meluangkan masa untuk beramah mesra dengan mereka di majlis itu.

Di majlis berkenaan, Biro Briged Putri MAPIN telah menyampaikan sumbangan merupakan deposit akaun dan tabung replika bangunan Tabung Haji kepada anak-anak yatim tersebut. Ini adalah sebahagian daripada usaha yang dibuat bagi membantu anak-anak yatim ini memulakan amalan menabung bagi untuk kegunaan masa depan.

Program ini juga memberi ruang kepada ahli-ahli Biro Briged Putri MAPIN untukk beramah mesra dengan anak-anak ini. Dengan cara ini kita akan lebih insaf dan bersyukur dengan rezeki yang ada. Selain daripada itu, kita berharap anak-anak ini dapat memulakan penghidupan mereka dengan menabung di usia muda mereka.

Ini adalah program ketiga pada bulan Ramadhan tahun ini. Sebelum ini Biro Briged Putri MAPIN telah mengadakan program Konvoi Menyusur Akar yang membantu 120 keluarga kurang mampu Kuala Lumpur dan mengadakan majlis berbuka puasa bersama anak-anak Rumah Nur Salam di Jalan Chow Kit.

1 comment:

Anonymous said...

Alhamdulillah.

Tahniah Kak Isma kerana menjalankan banyak aktiviti kebajikan pada Ramadhan ini.

Semoga ianya diteruskan di masa hadapan.