Monday, March 1, 2010


Salam semua,



Pada 28 Februari 2010 yang lalu bertempat di Tapak Pasar Malam, Taman Medan, Majlis Belia Selangor Daerah Petaling, Majlis Permuafakatan Dun Taman Medan, Agensi Kerajaan Daerah Petaling dan pejabat Belia Dan Sukan Daerah Petaling telah menganjurkan Program Permuafakatan NGO’S 1Belia 1Malaysia peringkat Daerah Petaling.



Antara program yang dianjurkan adalah Pertandingan ‘Street Soccer’ dan Bola Jaring. Antara pameran yang diadakan adalah dari Agensi Kerajaan seperti AADK, Kesihatan, Penerangan, Polis DiRaja Malaysia, pameran kenderaan Bomba, demonstrasi Safety Driving Center dan sebagainya.



Program ini telah dirasmikan oleh YM Datuk Raja Hanipuddin Raja Nong Chik Pemangku Ketua Bahagian UMNO Petaling Jaya Selatan merangkap Pengerusi Penyelaras Dun Taman Medan. majlis penutup program disempurnakan oleh Tuan Haji Mahkruzi Haji Iksan, Pengarah Jabatan Belia dan sukan Negeri Selangor. Walaupun dalam keadaan cuaca panas terik tidak menghalang golongan belia untuk hadir memeriahkan lagi program dan menyertai acara yang di pertandingkan.

Apa yang saya suka lihat ada permuafakatan belia ini bekerja menjayakan program tersebut biarpun banyak kekurangan - ada yg panjat pokok utk pastikan wayar x halang kenderaan, Along technician hebat mengalahkan MacGyver...



Syabas semua.

No comments: