Wednesday, June 3, 2009

Untukmu Wanita-Hari Ibu




Pada 30 Mei 2009 yang lalu, Biro Briged Putri Mimbar Permuafakatan Ibu Bapa Nasional (MAPIN) telah menganjurkan Program Untukmu Wanita dan telah diadakan di Auditorium Lembaga Pembangunan & Penduduk Keluarga Negara (LPPKN), Kuala Lumpur.

Program setengah hari ini adalah untuk meraikan para ibu dengan membantu memberi pendidikan pengurusan kredit oleh Agensi Kewangan Pengurusan Kredit (AKPK) serta slot tatarias daripada mingguan wanita serta klinik kesihatan percuma LPPKN.


Program ini dianjurkan serampang dua mata, selain meraikan hari ibu, ia juga bertujuan memberikan pendidikan kewangan mengenai penggunaan kredit secara bertanggungjawab dan kemahiran asas dalam pengurusan wang dan kaunseling serta nasihat mengenai pengurusan kewangan, termasuk membuat belanjawan untuk menguruskan perbelanjaan.
Slot tatarias juga telah membantu peserta menimba pengetahuan tentang teknik tatarias dan penampilan diri, rata-rata peserta terhibur dengan telatah Richie Rashman sebagai penceramah dan kami juga telah menyediakan kaunter pemeriksaan percuma untuk para peserta yang hadir.

Seramai hampir 100 orang wanita/para ibu telah hadir dan program telah mendapat kerjasama Agensi Kewangan Pengurusan Kredit (AKPK), Lembaga Pembangunan & Penduduk Keluarga Negara (LPPKN) dan Majalah Mingguan Wanita terbitan Karangkraf serta disokong oleh Jabatan Pembangunan Negeri Wilayah Persekutuan dan Koperasi Ukhwah. Penyertaan adalah percuma dan program ini turut diserikan dengan cabutan bertuah.


Terima kasih kepada Puan Nor Akma dan En. Adnan daripada AKPK dan En. Richie Rashman selaku perunding fashion mingguan wanita yang telah hadir sebagai penceramah pada program tersebut.

No comments: