Saturday, December 20, 2008

Belia 4B PJS....



Salam semua,

Semalam saya telah hadir ke Majlis Jasamu Dikenang Abah Yalit yang merupakan bekas Ketua Gerakan Belia 4B Petaling Jaya Selatan. Majlis diadakan sebagai penghargaan kepada Abah Yalit ke atas sumbangan beliau yang memimpin cawangan Belia 4B itu selama ini.

Sekarang cawangan itu dipimpin oleh Badrulhisham yang sememangnya berkaliber dan aktif dalam beberapa NGO di peringkat Negeri dan juga Persekutuan. Saya sendiri telah dilantik menjadi Ketua Gerakwanis Belia 4B Petaling Jaya Selatan dan saya berasa terharu di atas kepercayaan ini dan berazam akan memberi sumbangan sebaik mungkin kepada pertubuhan ini.

Sebenarnya saya pernah dipelawa beberapa kali untuk menyertai Belia 4B beberapa tahun yang lalu tapi dengan berat hati terpaksa menolak kerana begitu sibuk dengan tugas dan tanggungjawab. Tapi kini, saya mempunyai sedikit ruang waktu untuk memberi sumbangan kepada pertubuhan ini, sekaligus mengambil peluang untuk berdamping lebih rapat lagi dengan golongan muda.

Ini adalah selari dengan tugas dan tanggungjawab saya di dalam Puteri UMNO dan juga MAPIN kerana ia juga bertujuan untuk memajukan golongan muda di negara ini. Dengan pembabitan saya dalam Belia 4B, ia menambahkan lagi peluang untuk memberi sumbangan kepada lebih ramai golongan muda.

Insya-Allah saya akan merangka beberapa program untuk Belia 4B Petaling Jaya Selatan demi mencapai objektif dan cita-citanya.


1 comment:

Anonymous said...

Selamat menyertai GB4B... antara pertubuhan belia yang melahirkan pemimpin yang berkaliber... saya pun ketua gerakwanis 4B kawasan.. bole la kita bekerjasama..

Bergerak!!!!!!