Sunday, December 7, 2008

Salam Aidil Adha...

Salam semua,

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua. Menjelang hari raya ini, berlaku beberapa tragedi yang cukup meyayatkan hati. Di Kuala Lumpur, 4 maut akibat tanah runtuh dan di Tangkak, 9 pula maut apabila bas yang dinaiki terbalik. Di Temerloh, ibu dan anak terbunuh, manakala suami dan seorang anak mereka lagi pula koma, juga kerana kemalangan jalan raya.

Saya ucapkan takziah kepada keluarga mangsa dan berharap mereka bersabar dalam menghadapi dugaan yang besar ini. Pasti ini adalah dugaan Allah ke atas hambanya. Saya tahu berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya.

Kehilangan nyawa sekelip mata ini mengingatkan saya betapa berharganya hidup saya ini dan juga pentingnya orang-orang yang tersayang di keliling saya. Saya berazam untuk meluangkan sebaik-baik waktu yang ada dengan mereka dan meluahkan kasih sayang.

Kepada anda semua, saya doakan kesejahteraan anda di mana sahaja anda berada. bagi yang memandu, berhati-hati di jalan raya terutama ketika hari hujan.

Selamat Hari Raya Aidil Adha.


No comments: