Saturday, August 1, 2009

Pelancaran Koperasi YAKEB





Salam sejahtera. Hari ini, 1 Ogos 2009 saya telah hadir Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Permulaan Koperasi Atlet Malaysia Berhad (Penubuhan) yang telah dirasmikan oleh YB Dato' Sri Ismail Sabri Yaakob, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan di sekolah Sukan Bukit Jalil. Melalui inisiatif Yayasan Kebajikan Atlet Kebangasaan (YAKEB) yang berjaya menubuhkan sebuah koperasi dan keanggotaan Koperasi Atlet Malaysia Berhad ini adalah terbuka kepada semua atlet yang telah dan pernah mewakili negara pada kejohanan bertaraf antarabangsa antaranya sukan Sea, Komenwel dan Olimpik. Turut hadir memeriahkan majlis ialah YBhg Dato' Paduka Dr Mumtaz Begum Abd Jaafar, YBhg. Datuk Rahim Baba selaku Ahli Lembaga Pengarah suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM), Tuan Haji Che Wahid Mohamed Noor Ketua Sektor Operasi Kawal Selia SKM dan Tuan Haji Abdullah Mahmood Pengarah SKM Cawangan Kuala Lumpur.

Saya juga sebagai Ahli Lembaga Pengarah YAKEB telah mengambil kesempatan memberi penerangan kepada ahli-ahli koperasi akan tanggungjawab mereka sebagai ahli dan serba sedikit maklumat berkenaan koperasi tersebut.
Tahniah kepada Yayasan Kebajikan Atlet Kebangasaan (YAKEB) kerana telah berjaya menubuhkan sebuah koperasi untuk altet-atlet negara.

No comments: