Wednesday, July 9, 2008

Apa Kata Hati

Salam semua,

Apabila ada saja masa terluang, saya akan cuba menghabiskan masa dengan anak-anak, terutamanya dua puteri yang sedang meningkat remaja. Ye lah, peringkat inilah yang kritikal kerana perasaan ingin tahu mereka sangat kuat dan mudah dipengaruhi oleh persekitaran sekeliling. Jadi mereka sangat memerlukan bimbingan yang baik.

Baru-baru ini, saya membawa mereka menonton filem komedi Apa Kata Hati . Anak kedua saya beria-ia sangat nak tengok. Filem ini dibintangi oleh Raja Farah, Farid Kamil, AC Mizal, Awal Shaari dan diarahkan oleh Saw Teong Hin yang turut mengarah filem epik Puteri Gunung Ledang.

Mungkin filem ini tidak sehebat Cinta, tapi ia cukup menghiburkan dan kami tak kering gusi sepanjang menontonnya. Lakonan para pelakonnya sungguh bersahaja dan lucu., terutamanya si bomoh palsu AC Mizal dan Awie yang menjadi lelaki lembut.

Filem ini menceritakan Raja Farah (Elly) berupaya untuk mendengar apa kata hati lelaki-lelaki yang hampir dengan dirinya. Apabila sudah tiada rahsia lagi, pelbagai kisah lucu berlaku.
Mengingatkan kembali filem itu hari ini, terdetik di hati saya yang bagus juga jika saya mempunyai kebolehan seperti Elly itu….hehehe.

No comments: