Friday, July 4, 2008

Salam Blog Daripada Ina

Salam semua.

Akhirnya saya sudah punya blog sendiri. Saya membuka blog ini bukanlah kerana saya ingin "jump into the bandwagon" atau semata-mata mahu mengikut trend pada masa sekarang. Jika kerana semata-mata ingin mengikut trend, sudah lama saya membuka blog ini. Malah, anak-anak saya yang mempunyai punya blog masing-masing sudah lama menyuruh saya membukanya tapi saya tidak melakukannya sehinggalah sekarang.

Saya membuka blog ini atas desakan rakan-rakan karib yang sering bersama saya dalam pelbagai program sama ada untuk Puteri UMNO ataupun dalam majlis-majlis social serta kemasyarakatan. Ketika bersama mereka, kami sering berbincang pelbagai tajuk dan isu-isu semasa mengenai politik, ekonomi, sosial, keluarga dan lain-lain. Sering perbincangan ini membuka minda dan menjemput pelbagai pendapat yang mengupas setiap isu dengan terperinci.

Rakan-rakan merasakan adalah menjadi suatu kerugian jika perkara-perkara yang dibincangkan secara bernas dan menjadi pemikiran saya hanya terhad menjadi pengetahuan mereka yang bersama ketika itu. Mereka merasakan perkara-perkara ini harus dikongsi dengan lebih ramai lagi.

Pada mulanya agak berat juga hati kerana kesibukan tugas-tugas yang sedia ada membuatkan saya kekurangan masa untuk mencatatkan fikiran dan pendapat saya ke dalam blog. Tapi saya menyedari kebenaran yang dinyatakan oleh rakan-rakan itu dan jika blog ini dapat membantu membentuk pemikiran positif dan menerapkan kepimpinan di kalangan generasi muda, maka ia akan menjadi satu sumbangan daripada saya.

Jadi mulai hari ini yang juga hari lahir saya :), saya akan cuba sedaya upaya untuk mencatatkan fikiran saya di blog ini, terutamanya mengenai isu-isu semasa. Ingin saya tekankan bahawa blog ini adalah catatan peribadi saya dan adalah pandangan saya sendiri sahaja yang tidak mewakili pandangan mana-mana pihak lain atau badan yang saya anggotai.

Catatan saya di blog ini boleh dipetik tapi hendaklah memberi “link” kepada blog ini agar sesiapa yang membacanya boleh merujuk kembali kepada catatan yang asal, supaya tidak timbul sebarang kekeliruan.

Saya sedia menerima komen dan maklumbalas daripada anda yang mengunjungi blog ini kerana saya inginkan wujudnya hubungan hubungan dua hala supaya saya juga tahu apa yang anda fikirkan juga. Dalam memberi komen, lakukan dengan berhemah supaya suasana blog ini sihat dan dapat menjana banyak pemikiran-pemikiran yang positif dan memberi faedah kepada agama, bangsa dan negara.

1 comment:

Anonymous said...

Salam kak Ina...

Only today baru sempat utk post comment kat blog akak ni..

Tahniah atas kejayaan akak...
Moga akak sukses senantiasa...

regards
Acu
rodziatun.a@maybank.com.my